Strona główna Powrót Prośba o kontakt z twórcą
Wynalazek nr BDSW/701
Cykl wynalazków dotyczących autonomicznego sterowania aerodynamiką samochodów ciężarowych
Tytuł
Cykl wynalazków dotyczących autonomicznego sterowania aerodynamiką samochodów ciężarowych
Opis/specyfikacja
Jedną z głównych przyczyn oporu aerodynamicznego w samochodach ciężarowych są pojawiające się za nimi turbulencje powietrza. Opracowane wynalazki umożliwiają autonomiczne sterowanie opływem samochodów ciężarowych, a tym samym zmniejszenie zużycia paliwa. W trakcie jazdy, powietrze jest zasysane ze strefy podwoziowej pojazdu, a następnie jest rozpędzane i w odpowiedni sposób kierowane na tylną część nadwozia. Powietrze kierowane jest za pomocą specjalnych kierownic, które wytwarzają sztuczną barierę powietrzną na tyle pojazdu. Bariera ta oddziela pojazd od powstających za nim turbulencji i stref obniżonego ciśnienia. Konstrukcja wynalazku została opracowana w taki sposób, aby umożliwić łatwą adaptację do zarówno nowych jak i już istniejących samochodów ciężarowych. Wynalazki stanowią bezpośrednią odpowiedź na Rozporządzenie EU 019/1242, które wymusza na producentach pojazdów ograniczenie emisji CO2 generowanej przez samochody ciężarowe o 30% do 2030 r. względem roku 2019.
Przewidywane zastosowanie
Głównymi odbiorcami technologii będą mikro, średnie i duże przedsiębiorstwa w sektorze transportowym, a także odbiorcy prywatni, którzy posiadają samochody ciężarowe, ciągniki siodłowe wraz
z naczepami oraz autobusy. Technologia umożliwia łatwą adaptację do już istniejących pojazdów, przyczep
i naczep. Ponadto wynalazek skierowany będzie do producentów samochodów dostawczych, ciężarowych, przyczep, naczep, zabudów, autobusów miejskich oraz turystycznych.
z naczepami oraz autobusy. Technologia umożliwia łatwą adaptację do już istniejących pojazdów, przyczep
i naczep. Ponadto wynalazek skierowany będzie do producentów samochodów dostawczych, ciężarowych, przyczep, naczep, zabudów, autobusów miejskich oraz turystycznych.
Słowa kluczowe
Opór aerodynamiczny, systemy autonomiczne, ograniczanie zużycia paliwa, ograniczanie emisji CO2, transport drogowy, pojazdy użytkowe, zielone technologie.
Spodziewane efekty stosowania
Zastosowanie wynalazku skutkować będzie wprowadzeniem na rynek nowego produktu
o międzynarodowym zasięgu, który umożliwi:
obniżenie emisyjności oraz unowocześnienie europejskiego i światowego transportu drogowego,
obniżenie kosztów w przedsiębiorstwach wykorzystujących samochody ciężarowe i autobusy,
rozwój technologii, stanowiącej odpowiedź na wymagania przyjęte przez Parlament Europejski wobec branży motoryzacyjnej.
o międzynarodowym zasięgu, który umożliwi:
obniżenie emisyjności oraz unowocześnienie europejskiego i światowego transportu drogowego,
obniżenie kosztów w przedsiębiorstwach wykorzystujących samochody ciężarowe i autobusy,
rozwój technologii, stanowiącej odpowiedź na wymagania przyjęte przez Parlament Europejski wobec branży motoryzacyjnej.
Typ oczekiwanej współpracy
- Twórca jest zainteresowany nawiązaniem współpracy w celu dalszych badań nad wynalazkiem
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
Typ poszukiwanego partnera
Lokalizacja, metryka
Numer wewnętrzny
Data zapisu do bazy
BDSW/701
2023-11-29 12:25:21
Rodzaj
wynalazek
Osoba do kontaktu
Patent
Data zgłoszenia
Numer zgłoszenia
Data uzyskania
Numer uzyskania
11.10.2022
Pat.241706, Pat.241707