Strona główna Powrót Prośba o kontakt z twórcą
Wynalazek nr BDSW/371
Nowa pochodna lupeolu
Tytuł
Nowa pochodna lupeolu
Opis/specyfikacja
Przedmiotem wynalazku jest nowy, nie opisany dotychczas w literaturze związek biologicznie aktywny, pozyskany w wyniku modyfikacji struktury naturalnego alkoholu triterpenowego występującego w korze brzozy. Nowa pochodna wykazuje efektywniejsze działanie antyoksydacyjne i proliferacyjne w porównaniu z wyjściowym surowcem. Jak wskazują wyniki testów in vitro z udziałem hodowli komórkowej skóry ludzkiej, otrzymana substancja charakteryzuje się zdolnością do inicjacji procesów odbudowy komórek skóry. Pochodna ta jest aktywna w stosunku do fibroblastów, jak i keratynocytów, wpływając na znaczne przyspieszenie procesu odbudowy uszkodzeń skóry. Ponadto, otrzymany związek wykazuje zdolność do neutralizacji wolnych rodników, które są główną przyczyną postępującego procesu starzenia się skóry. Co istotne, substancja ta nie wykazuje potencjału drażniącego w stosunku do komórek skóry. Opisana pochodna może znaleźć zastosowanie jako potencjalny składnik aktywny preparatów farmaceutycznych i kosmetycznych przeznaczonych dla szerokiej grupy odbiorców, do pielęgnacji, regeneracji i poprawy stanu skóry.
Przewidywane zastosowanie
Nowa pochodna lupeolu wykazuje działanie proliferacyjne w stosunku do komórek skóry ludzkiej, wykazuje działanie przeciwrodnikowe, nie wykazując przy tym działania toksycznego ani drażniącego. Ze względu na swoje właściwości zsyntezowany związek może znaleźć zastosowanie jako składnik aktywny preparatów kosmetycznych (pielęgnacyjnych, regeneracyjnych, anty-age) oraz leczniczych przeznaczonych do skóry uszkodzonej i wymagającej szybkiej i głębokiej regeneracji.
Zastosowanie: preparaty do regeneracji i pielęgnacji skóry uszkodzonej
preparaty do wspomagania gojenia ran oraz leczenia poparzeń skóry
preparaty przeciwstarzeniowe
Potencjalni odbiorcy: firmy kosmetyczne i farmaceutyczne
Zastosowanie: preparaty do regeneracji i pielęgnacji skóry uszkodzonej
preparaty do wspomagania gojenia ran oraz leczenia poparzeń skóry
preparaty przeciwstarzeniowe
Potencjalni odbiorcy: firmy kosmetyczne i farmaceutyczne
Korzyści z wdrożenia
- wprowadzenie nowego produktu/usługi
Słowa kluczowe
pochodna triterpenu, substancja biologicznie aktywna, proliferacja komórek, regeneracja naskórka
Spodziewane efekty stosowania
Zastosowanie nowej aktywnej substancji o działaniu wzmacniającym naturalną barierę naskórkową, jak również przyspieszającym regenerację skóry i gojenie ran, w tym szczególnie powstałych po poparzeniu (działanie w stosunku do fibroblastów jak i keratynocytów), stworzy możliwość opracowania efektywnych receptur preparatów pielęgnacyjnych, regeneracyjnych, przeciwstarzeniowych oraz leczniczych.
Wprowadzenie efektywnie działającego składnika biologicznie aktywnego pozwoli na opracowanie dla przemysłu farmaceutycznego i kosmetycznego preparatów, na które już dziś jest duże zapotrzebowanie.
Wprowadzenie efektywnie działającego składnika biologicznie aktywnego pozwoli na opracowanie dla przemysłu farmaceutycznego i kosmetycznego preparatów, na które już dziś jest duże zapotrzebowanie.
Zastosowania rynkowe
- Nauki biologiczne - Biotechnologia / farmaceutyka
- Nauki biologiczne - Kosmetologia / kosmetyka
- Nauki biologiczne - zdrowie, medycyna
- Nauki biologiczne - Kosmetologia / kosmetyka
- Nauki biologiczne - zdrowie, medycyna
Stan zaawansowania
- badania na etapie laboratoryjnym
- technologia gotowa do zastosowania
- technologia gotowa do zastosowania
Typ oczekiwanej współpracy
- Twórca jest zainteresowany nawiązaniem współpracy w celu dalszych badań nad wynalazkiem
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
Typ poszukiwanego partnera
- instytut naukowo - badawczy, uniwersytet
- ośrodek transferu technologii
- przemysł
- usługi
- ośrodek transferu technologii
- przemysł
- usługi
Informacje dodatkowe
Pytania dotyczą dawnych opinii o rozwiązaniu i komercjalizacji
– w okresie jego powstania lub zgłoszenia do Konkursu Student-Wynalazca
1. Skąd uzyskano informację o Konkursie Student-Wynalazca?
☐ Informacja na Uczelni (np. od rzecznika patentowego)
☐ Od uczestników z poprzednich edycji Konkursu
☐ Internet – przypadkowo
☒ Internet – poszukiwanie możliwości pokazania swoich wynalazków
☐ Strona internetowa Politechniki Świętokrzyskiej
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
2. W jaki sposób powstało rozwiązanie?
☒ W ramach pracy związanej ze zdobywaniem stopni naukowych
☐ W ramach realizacji grantu badawczego
☐ W ramach współpracy lub na potrzeby przedsiębiorstw
☐ Jako niezależny pomysł
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
3. Jakiego obszaru dotyczyło rozwiązanie?
☐ Technika
☐ Medycyna i biotechnologia
☒ Chemia
☐ Ekologia i odnawialne źródła energii
☐ Transport
☐ Technologie informatyczne i telekomunikacja
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
4. Czy Twórcy mieli wizję wdrożenia (komercjalizacji) nowego rozwiązania?
☒ Zdecydowanie tak
☐ Raczej tak
☐ Było to marzenie o małej szansie realizacji
☐ Nie miało to znaczenia
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
5. Czy Twórcy rozwiązania znali przykłady wdrożenia nowych rozwiązań?
☒ Tak, znali rzeczywiste przykłady – zakończone sukcesem
☐ Tak, ale tylko z opisów – zakończone sukcesem
☐ Tak, ale zakończone porażką
☐ Nie znali
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
6. Czy Twórcy rozwiązania rozważali możliwość porażki w procesie komercjalizacji?
☐ Nie dopuszczali takiej możliwości, byli pewni sukcesu
☒ Tak, ale uważali to jako zdobywanie doświadczenia dla kolejnych prób
☐ Tak, uważali to jako wielką tragedię i powód do wycofania się z kolejnych prób
☐ Nie zastanawiali się nad tym zagadnieniem
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
7. Czy udział w Konkursie Student-Wynalazca przyniósł korzyści?
☐ Tak, pozwolił poznać środowisko badaczy-wynalazców
☐ Tak, był inspiracją do kontynuacji pracy badawczej
☒ Tak, był inspiracją do realizacji procesu wdrożenia
☐ Nie, była to strata czasu i zbędny wysiłek
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
Część B1
dla tych Twórców, którzy podjęli decyzję o komercjalizacji
1. Jaki jest etap procesu komercjalizacji?
☐ Zakończono z sukcesem.
☒ W trakcie realizacji – kontynuacja badań
☐ W trakcie realizacji – działania rynkowe, organizacyjno-biznesowe
☐ Przerwano proces po pewnym czasie
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
2. Jakie problemy wewnętrzne zauważono w procesie komercjalizacji?
☒ Nie zauważono problemów
☐ Brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności
☐ Zaangażowanie w inne obowiązki (brak czasu)
☐ Trudności w pracy zespołowej Twórców rozwiązania
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
3. Jakie problemy zewnętrzne zauważono w procesie komercjalizacji?
☐ Nie zauważono poważnych problemów
☐ Złożone i nieprzyjazne przepisy
☐ Złe nastawienie środowiska
☒ Kłopoty z pozyskaniem środków finansowych
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
4. Czy komercjalizacja daje osobistą satysfakcję i dlaczego?
☐ Tak, ze względu na spodziewane korzyści finansowe
☒ Tak, ze względu na własną satysfakcję
☒ Tak, ze względu na opinię w środowisku
☐ Nie daje, ale trzeba zakończyć, to co się zaczęło
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
5. W jakim stopniu proces komercjalizacji odpowiada przewidywaniom i wyobrażeniom Twórców?
☐ W dużym stopniu jest tak jak przewidywano
☒ Jest znacząco bardziej złożony i trudny w realizacji
☐ Jest zupełnie nie zgodny z przewidywaniami
☐ Nie wiem, nie rozważałem tego przed rozpoczęciem komercjalizacji
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
6. Czy w przypadku nowego rozwiązania Twórcy podejmą proces komercjalizacji?
☒ Tak, niezależnie od rezultatów obecnego procesu komercjalizacji
☐ Tak, ale po lepszym przygotowaniu i analizach
☐ Tak, ale z udziałem innych doświadczonych wspólników
☐ Nie, ze względu na duże trudności w realizacji procesu
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
– w okresie jego powstania lub zgłoszenia do Konkursu Student-Wynalazca
1. Skąd uzyskano informację o Konkursie Student-Wynalazca?
☐ Informacja na Uczelni (np. od rzecznika patentowego)
☐ Od uczestników z poprzednich edycji Konkursu
☐ Internet – przypadkowo
☒ Internet – poszukiwanie możliwości pokazania swoich wynalazków
☐ Strona internetowa Politechniki Świętokrzyskiej
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
2. W jaki sposób powstało rozwiązanie?
☒ W ramach pracy związanej ze zdobywaniem stopni naukowych
☐ W ramach realizacji grantu badawczego
☐ W ramach współpracy lub na potrzeby przedsiębiorstw
☐ Jako niezależny pomysł
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
3. Jakiego obszaru dotyczyło rozwiązanie?
☐ Technika
☐ Medycyna i biotechnologia
☒ Chemia
☐ Ekologia i odnawialne źródła energii
☐ Transport
☐ Technologie informatyczne i telekomunikacja
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
4. Czy Twórcy mieli wizję wdrożenia (komercjalizacji) nowego rozwiązania?
☒ Zdecydowanie tak
☐ Raczej tak
☐ Było to marzenie o małej szansie realizacji
☐ Nie miało to znaczenia
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
5. Czy Twórcy rozwiązania znali przykłady wdrożenia nowych rozwiązań?
☒ Tak, znali rzeczywiste przykłady – zakończone sukcesem
☐ Tak, ale tylko z opisów – zakończone sukcesem
☐ Tak, ale zakończone porażką
☐ Nie znali
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
6. Czy Twórcy rozwiązania rozważali możliwość porażki w procesie komercjalizacji?
☐ Nie dopuszczali takiej możliwości, byli pewni sukcesu
☒ Tak, ale uważali to jako zdobywanie doświadczenia dla kolejnych prób
☐ Tak, uważali to jako wielką tragedię i powód do wycofania się z kolejnych prób
☐ Nie zastanawiali się nad tym zagadnieniem
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
7. Czy udział w Konkursie Student-Wynalazca przyniósł korzyści?
☐ Tak, pozwolił poznać środowisko badaczy-wynalazców
☐ Tak, był inspiracją do kontynuacji pracy badawczej
☒ Tak, był inspiracją do realizacji procesu wdrożenia
☐ Nie, była to strata czasu i zbędny wysiłek
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
Część B1
dla tych Twórców, którzy podjęli decyzję o komercjalizacji
1. Jaki jest etap procesu komercjalizacji?
☐ Zakończono z sukcesem.
☒ W trakcie realizacji – kontynuacja badań
☐ W trakcie realizacji – działania rynkowe, organizacyjno-biznesowe
☐ Przerwano proces po pewnym czasie
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
2. Jakie problemy wewnętrzne zauważono w procesie komercjalizacji?
☒ Nie zauważono problemów
☐ Brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności
☐ Zaangażowanie w inne obowiązki (brak czasu)
☐ Trudności w pracy zespołowej Twórców rozwiązania
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
3. Jakie problemy zewnętrzne zauważono w procesie komercjalizacji?
☐ Nie zauważono poważnych problemów
☐ Złożone i nieprzyjazne przepisy
☐ Złe nastawienie środowiska
☒ Kłopoty z pozyskaniem środków finansowych
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
4. Czy komercjalizacja daje osobistą satysfakcję i dlaczego?
☐ Tak, ze względu na spodziewane korzyści finansowe
☒ Tak, ze względu na własną satysfakcję
☒ Tak, ze względu na opinię w środowisku
☐ Nie daje, ale trzeba zakończyć, to co się zaczęło
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
5. W jakim stopniu proces komercjalizacji odpowiada przewidywaniom i wyobrażeniom Twórców?
☐ W dużym stopniu jest tak jak przewidywano
☒ Jest znacząco bardziej złożony i trudny w realizacji
☐ Jest zupełnie nie zgodny z przewidywaniami
☐ Nie wiem, nie rozważałem tego przed rozpoczęciem komercjalizacji
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
6. Czy w przypadku nowego rozwiązania Twórcy podejmą proces komercjalizacji?
☒ Tak, niezależnie od rezultatów obecnego procesu komercjalizacji
☐ Tak, ale po lepszym przygotowaniu i analizach
☐ Tak, ale z udziałem innych doświadczonych wspólników
☐ Nie, ze względu na duże trudności w realizacji procesu
☐ Inne, proszę podać jakie ………………………………………
Lokalizacja, metryka
Numer wewnętrzny
Data zapisu do bazy
BDSW/371
2017-07-19 13:55:05
Rodzaj
wynalazek
Osoba do kontaktu
mgr inż. Magdalena Malinowska,
mmalinowska@chemia.pk.edu.pl,
tel. +48 12 628 25 76
Patent
Data zgłoszenia
Numer zgłoszenia
Data uzyskania
Numer uzyskania
29.09.2016
P.418917