Strona główna Powrót Prośba o kontakt z twórcą
Wynalazek nr BDSW/349
Układ zawieszenia kół jezdnych o jednym stopniu swobody i osi obrotu położonej w płaszczyźnie symetrii koła
Tytuł
Układ zawieszenia kół jezdnych o jednym stopniu swobody i osi obrotu położonej w płaszczyźnie symetrii koła
Opis/specyfikacja
Zespół zwrotnicy i piasty jednostronnej przedniego koła kierowanego o jednym stopniu swobody i osi obrotu położonej w płaszczyźnie koła, zastosowanie do pojazdów trójśladowych w układzie 2+1 takich jak motocykle, skutery, pojazdy lekkie napędzane silnikiem lub siłą mięśni. Układ zapewnia poprawną geometrię układu kierowniczego, stabilizującą tor jazdy i zapewniającą niskie opory toczenia. Cechuje go prostota konstrukcji i zwarta budowa, pozwalająca na zmniejszenie gabarytów pojazdu i jego masy. Przeznaczony do pracy w układzie kierowniczym z kompensacją Ackermanna, tj. w układzie trapezowym drążków kierowniczych, zapewniającym odpowiednie prowadzenie kół w czasie jazdy po łuku.
Przewidywane zastosowanie
Układy kierownicze środków transportu osobistego takich jak trójkołowe motocykle, skutery bądź pojazdy napędzane siłą ludzkich mięśni. Całość zajmuje niewiele miejsca przy zachowaniu pełnej funkcjonalności i poprawnej geometrii ruchu oczekiwanej od układu kierowniczego w.w. pojazdów. Rozwiązanie z powodzeniem sprawdza się w pojeździe ekologicznym Eco Arrow 2. Potencjalni odbiorcy to producenci motocykli i rowerów, wśrod rodzimych firm np. Grupa Arkus & Romet, Unibike, Kross lub producenci zagraniczni jak Yamaha, Honda, Suzuki, Aprilia, Triumph i inni.
Korzyści z wdrożenia
- udoskonalenie produktu/usługi
Słowa kluczowe
Motoryzacja, pojazdy, zawieszenie, układ jezdny, układ kierowniczy, koła skrętne, piasta, zwrotnica, samochód, trójkołowiec, motocykl
Spodziewane efekty stosowania
Produkcja lekkich pojazdów służących do transportu osobistego. Niewielkie wymiary i prostota budowy umożliwają zmniejszenie gabarytów i masy pojazdu, co umożliwia oszczędności energetyczne, np. mniejsze zużycie paliwa dla pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy lub większy zasięg dla pojazdów o napędzie elektrycznym. Rozwiązanie zapewnia poprawną geometrię pozwalającą zarówno na dobre właściwości jezdne, co przekłada się na bezpieczeństwo, jak i niskie opory ruchu, związane z zużyciem opon pojazdu przy jeździe po łuku, co przekłada się na dalszą oszczędność energii.
Zastosowania rynkowe
- Transport
Stan zaawansowania
- prototyp
Typ oczekiwanej współpracy
- Twórca jest zainteresowany nawiązaniem współpracy w celu dalszych badań nad wynalazkiem
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
Typ poszukiwanego partnera
- przemysł
Lokalizacja, metryka
Numer wewnętrzny
Data zapisu do bazy
BDSW/349
2017-07-19 11:46:48
Rodzaj
wynalazek
Osoba do kontaktu
Jakub Sałata
tel. 695-122-626
e-mail jakub.salata@o2.pl
Patent
Data zgłoszenia
Numer zgłoszenia
Data uzyskania
Numer uzyskania
02.02.2016
P.416219