Strona główna Powrót Prośba o kontakt z twórcą

Wynalazek nr BDSW/18

Sposób dwupaliwowego zasilania bezpośrednim wtryskiem sprężonego gazu ziemnego do silników o zapłonie samoczynnym

Tytuł
Sposób dwupaliwowego zasilania bezpośrednim wtryskiem sprężonego gazu ziemnego do silników o zapłonie samoczynnym
Opis/specyfikacja
W sposobie dwupaliwowego zasilania bezpośrednim wtryskiem sprężonego gazu ziemnego do silników o zapłonie samoczynnym, do komory spalania silnika dostarcza się sprężony gaz ziemny za pomocą wtryskiwacza gazu. Paliwo gazowe dozowane jest przez przewód oddalenia od komory spalania. Przewód ten pełni także funkcję układu przepłukania sprężonym powietrzem, co zabezpiecza przed cofaniem się płomienia do układu zasilania. Powietrze kompresowane jest na pokładzie pojazdu, natomiast pracą sprężarki, wtryskiwacza gazu i wtryskiwacza powietrza steruje elektroniczna jednostka. W oparciu o aktualny stan pracy jednostki napędowej, jednostka sterująca, na podstawie m.in. impulsu napięciowego pochodzącego od oryginalnego wtryskiwacza oleju napędowego, wyznacza parametry wtrysku gazu i sprężonego powietrza. Proces przepłukania przewodu oddalenia odbywa się bezpośrednio po zamknięciu zaworu wtryskiwacza gazu, w czasie trwania suwu dolotu.
Przewidywane zastosowanie
Zastosowanie wynalazku możliwe jest w jednostkach napędowych pojazdów osobowych, ciężarowych jak i w silnikach stacjonarnych o zapłonie samoczynnym. Stosowanie sposobu nie wymaga modyfikacji oryginalnego sytemu zasilania w paliwo, dzięki czemu w pełni zachowana jest funkcjonalność takiego układu. Natomiast w przypadku barku paliwa gazowego praca silnika możliwa jest w trybie jednopaliwowym (dla paliwa oryginalnego).
Słowa kluczowe
silnik Diesla, silnik dwupaliwowy, paliwa alternatywne, CNG, metan, emisja składników spalin
Spodziewane efekty stosowania
Pozytywnym skutkiem wynalazku jest obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu. Stosowanie wynalazku powoduje redukcję kosztów ponoszonych na zakup paliwa nawet do 50% (w stosunku do paliwa oryginalnego), w wyniku zastąpienia paliwem gazem do 80% oleju napędowego. Ponadto stosowanie wynalazku skutkuje obniżeniem emisji toksycznych związków zawartych w gazach spalinowych tak zasilanego silnika.
Typ oczekiwanej współpracy
- Twórca jest zainteresowany nawiązaniem współpracy w celu dalszych badań nad wynalazkiem
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
Typ poszukiwanego partnera

Lokalizacja, metryka

Numer wewnętrzny
Data zapisu do bazy
BDSW/18
2012-05-12 18:50:14
Rodzaj
wynalazek
Osoba do kontaktu

Patent

Data zgłoszenia
Numer zgłoszenia
Data uzyskania
Numer uzyskania
17.06.2011
P-395322