Strona główna Powrót Prośba o kontakt z twórcą

Wynalazek nr BDSW/149

Sposób wodorowego wspomagania spalania w tłokowym silniku spalinowym

Tytuł
Sposób wodorowego wspomagania spalania w tłokowym silniku spalinowym
Opis/specyfikacja
Sposób wodorowego wspomagania spalania w tłokowym silniku spalinowym składa się z elektronicznej jednostki, sterującej pracą elektrolizera zasilanego z pokładowego źródła generowania energii elektrycznej, i układem dozującym wyprodukowany gaz do kolektora dolotowego silnika. Z chwilą zwiększania prędkości pojazdu elektroniczna jednostka sterująca stopniowo uruchamia generator. Następnie wytworzona mieszanina wodorotlenowa przekazywana jest do dozownika, który dozuje odpowiednią dawkę gazu do kolektora dolotowego silnika. Mieszanina ulega spaleniu w przestrzeni roboczej silnika. W przypadku jazdy równomiernej w generatorze wytwarzana jest mieszanina z maksymalną jego wydajnością. Jeżeli następuje zmniejszanie prędkości pojazdu elektroniczna jednostka sterująca samoczynnie wyłącza generator i dozownik. Inicjacja pracy elektronicznej jednostki sterującej następuje wówczas po przekroczeniu wartości minimalnej prędkości obrotowej silnika i minimalnego napięcia w układzie pokładowego generowania energii elektrycznej (minimalnej wartości zapisanej w pamięci jednostki, bądź wprowadzanej ręcznie za pomocą specjalizowanego oprogramowania). Natomiast prędkość obrotową silnika wyznacza się na podstawie impulsu napięciowego występującego na wtryskiwaczu paliwa, niezależnie od typu i rodzaju systemu zasilania silnika w paliwo. Czujnik ciśnienia umiejscowiony w przewodach gazowych, monitoruje ciśnienie w generatorze, zapobiegając nadmiernemu jego wzrostowi.
Przewidywane zastosowanie
Sposobu wodorowego wspomagania spalania w tłokowym silniku spalinowym ma za zadanie wygenerowanie mieszaniny wodorotlenowej na pokładzie pojazdu i jej spalanie w jednostce napędowej. Skutkiem jest wzrost efektywności procesu spalania co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa przez silnik. Dlatego też, sposób dedykowany jest do silników spalinowych o zapłonie iskrowym jak i samoczynnym, oraz do działania w trybie jedno- bądź dwu-paliwowym (łącznie z paliwem oryginalnym).
Słowa kluczowe
wodór, elektroliza, paliwo silnikowe, zasilanie dwupaliwowe, emisja spalin,
Spodziewane efekty stosowania
– obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu, wyposażonego w wynalazek
(kosztów ponoszonych na zakup paliwa),
– obniżenie emisji toksycznych związków zawartych w gazach spalinowych,
– sprzedaż gotowego wyrobu w postaci generatora mieszaniny wodorotlenowej.
Typ oczekiwanej współpracy
- Twórca jest zainteresowany nawiązaniem współpracy w celu dalszych badań nad wynalazkiem
- Twórca jest zainteresowany wdrożeniem wynalazku
- Twórca wyraża zgodę na udział w Spotkaniu Brokerskim
- Twórca jest zainteresowany zbyciem praw majątkowych do wynalazku
Typ poszukiwanego partnera

Lokalizacja, metryka

Numer wewnętrzny
Data zapisu do bazy
BDSW/149
2013-05-19 17:48:13
Rodzaj
wynalazek
Osoba do kontaktu

Patent

Data zgłoszenia
Numer zgłoszenia
Data uzyskania
Numer uzyskania
17.06.2011
P-395318